Sunday, April 18, 2010

Episod 33 - Hanya kau di hati

Sesampainya mereka di lapangan terbang Kota Kinabalu, mereka pun menaiki teksi ke UMS. Dalam perjalanan Luna terasa seperti takut untuk bertemu dengan sesiapa terutamanya Zasmond. Namun dia harus teruskan pengajiannya seperti biasa. Selepas berpisah di bustop, Luna pun mendapatkan bas ke kolej kediamannya.

Luna ingin mengejutkan suraya dan Isabell dengan kedatangannya tetapi mereka tidak kelihatan. Oleh kerana kepenatan Luna lalu terlelap sebentar. Selepas hampir sejam barulah dia terbangun dan dia terkejut suraya dan Isabell berada di hadapannya.

"Bila Luna sampai?",tanya Suraya.

"Tadi lagi, saya penat sebab tu tertidur...", kata Luna.

"Tak kisah la macam mana Luna sampai, yang penting dia dah ada di sini...", kata Isabell, sebenarnya mereka agak hairan Luna sudah ada di bilik.

"Apa lah korang ni macam tak happy pula, saya dah balik, nak halau saya lagi ke?", tanya Luna nada bergurau.

"Siapa tak happy, jangan lah merajuk, malam nanti kita makan sama-sama ok, rindu ar dengar suara Luna...", kata Isabell memujuk.

"Yelah la...korang ni sebenarnya nak tunggu buah tangan kan..sorry la tak sempat nak beli, ada pun yang ini je...", kata Luna menunjukkan dua helai baju kesukaan mereka berdua.

"Ini style baju yang saya suka ni, warna oren pla tu, tq Luna..."

"Kau memang tau kegemaran kami, tq, ini pn dah kira buah tangan dah bagi kami...o ya, duit yg korang dapat dari pertandingan tu siapa yang smbi?", tanya suraya.

"Yelah Luna, rm5000 tu banyak tu..."

"Saya dan Nizzam setuju ambi rm2000 seorang je, yang rm1000 lg kitorang bagi pada Mdm Munira..", kata Luna.

"Rm2000 pn dh banyak tu...kalau lah saya yang dapat...", kata Isabell mula berangan-angan.

"Ah, mula la berangan minah sorang ni, dah cukup-cukuplah, baik kita bersiap, dah dekat jam6 ni, saya malas lah makan lewat lagipun malas berbaris panjang beli makanan...", kata suraya sambil menyiku Isabell, hampir saja isabell terjatuh dari katil Luna.

"Eh dengki btl la kwn kita ni, yelah...", kata Isabell mengalah. Luna hanya tersenyum melihat gelagat kawan baiknya.

* * *

"Hari ni nak makan menu special la, saya belanja kamu, ok?", tanya Luna.

"Ye ke? kitorang memang nak tunggu Luna cakap macam tu...", kata Isabell senyum kambing, Suraya jg tersenyum-senyum.

"Jom order makanan kat hujung sana, orang pn belum ramai lagi...", mereka pun menuju ke sana bersama.

Baru pun 5 minit mereka di sana, Justin menyapa dari belakang.

"Hi semua, Luna bila balik?", tanya justin pasti dia akan beritahu Zasmond yang Luna dah balik.

"Baru je petang td, Justin buat apa kat sini?"

"Eleh, dia mestilah nak jumpa buah hati pengarang jantung dia tu...", kata suraya saja menyindir.

"Eh mana ada, saya ada discussion group di bilik kawan tadi, saya lapar, so saya turun la beli makanan, sebenarnya nak beli meggi, nak jimat...", kata Justin tersenggih.

"Abis kau je yang turun beli makanan?", tanya suraya pula.

"Taklah, kawan-kawan kirim ni, kitorang share beli sekotak meggi...",kata Justin menunjukkan duit Rm30.

"Adui, sanggup makan meggi sampai beli sekotak? Apaja la Justin, pergi la...makanan kitorang pn dah siap ni...", kata suraya, Justin rasa tergoda dengan makanan nasi pataya special tapi apa kan daya dah setuju makan meggi. Lalu Justin pun berlalu, mereka bertiga pula mencari tempat di hujung bagi mengelak gangguan orang lain.

* * * * *
Zasmond tak senang duduk bila Justin memberitahu Luna sudah kembali ke kolej, dia hendak bawa jumpa tapi takut Luna menolak, dia hendak menghantar mesej tapi mesej yang dulu-dulu pn Luna tak balas.

"Kenapa dengan kau ni zas, sekejap berdiri, sekejap ke katil..", tanya Justin yang baru habis mandi. terasa sejuk pula badan mandi jam10 mlm.

"Luna, saya nak jumpa tapi takut..."

"Tak paya lah jumpa sekarang, dia baru balik, biarkanlah dia beberapa hari dulu, lepas 2 3 hari bolehlah jumpa..", kata Justin. Zasmond memang tak sabar nak jumpa tapi memberi seseorang ruang adalah lebih baik. Zasmond kembali ke meja belajarnya, assignment dia masih banyak belum siap. Nasib baik besok kuliah batal, boleh juga dia siapkan. Justin pula hanya mendengar muzik dari cd player, assignment dia dah siap, senang hati.

No comments:

Post a Comment